آژانس دیجیتال مارکتینگ بهنما

هویت بصری شامل چیست؟ 

در این مقاله می‌خوانید

در دنیای امروز که هر ثانیه کسب‌و‌کار‌ی جدید به وجود می‌آید، موارد بسیاری از اهمیت برخوردار هستند که برندسازی و البته برندینگ از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود که اهمیت آن بر تمامی افراد آشکار است. هویت بصری از مؤثرترین موارد در برندسازی انواع کسب‌و‌کار‌ها به شمار می‌رود که خود شامل هویت بصری برند و هویت بصری سازمانی می‌شود. هویت بصری برند تاثیر قابل توجهی در ماندگار شدن کسب‌و‌کار‌ در ذهن مشتریان دارد.با نگاه به طراحی و نوع هویت بصری برندهای مختلف و معروف به اهمیت استفاده از هویت بصری و تاثیر در فروش و برندسازی بیشتر پی خواهید برد. در ادامه خواهیم گفت که هویت بصری شامل چیست .

هویت بصری چیست؟

تمامی مشاغل مانند افراد نیازمند یک شخصیت واحد و متمایز از موارد مشابه خود هستند که در اصل بیانگر ویژگی آن‌ها است. انواع شغل‌ها با استفاده از انواع طرح‌های متنوع از جمله سربرگ، بروشور، کارت‌های تجاری معتبر و… هویت اصلی و شخصیت برند خود را به مشتریان ارائه می‌دهند تا در ذهن آن‌ها ماندگار شود. 

در اصل می‌توان گفت که این امر بیانگر شخصیت کلی یک کسب و کار و معرفی کامل آن به متقاضیان است. بهره‌مندی از هویت بصری در برندسازی کسب‌و‌کار‌ها نیازمند اقدامات هوشمندانه و عملکرد‌های مشخص است. 

هویت بصری برند را می‌توان یک روش کلی، کامل، همه جانبه و از مهمترین پیش نیاز‌های مهم برای ساخت برند در هر کسب‌و‌کار‌ی دانست که بسیار حرفه‌ای طراحی شده و جایگاه برتری را به خود اختصاص داده است. فردی که در  طراحی این حوزه فعالیت دارد، می‌بایست با توجه به هر پروژه تحقیقات و ارزیابی‌های لازم را انجام دهد و از خلاقیت و مهارت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار باشد و تنها خود را محدود به طراحی چند عصر ساده گرافیکی نکند. 

هویت بصری در برندینگ چه اهمیتی دارد؟ 

بسیاری از سازمان‌ها با بهره گیری از این ابزار قوی توانسته‌اند خود را از سایر رقیب‌های خود در مشاغل مشابه متمایز کنند و از مزیت‌های مهم هویت بصری برند و برندینگ در کار خود استفاده نمایند. مهمترین قدمی که باید برای ایجاد یک کسب‌و‌کار‌ برداشته شود، انتخاب و طراحی یک هویت و برند است. 

امروزه با توجه به تمامی کسب‌و‌کار‌ها اعم از آنلاین و حضوری شاهد نام و هویت مخصوص برای آن‌ها هستیم که به راحتی برای افراد شناخته شوند. مهمترین نکته برای خریداران در زمان انتخاب و خریداری هر محصولی، معتبر و معروف بودن برند و نام کسب‌و‌کار‌ مورد نظر است. 

هویت بصری شامل چیست؟
هویت بصری شامل چیست؟

مهمترین مزایای استفاده از هویت بصری و تاثیر آن بر برندینگ کسب‌کار عبارت است از: 

  • سبب منتقل شدن صحیح پیام سازمان مورد نظر به متقاضیان
  • افزایش حس اعتماد و وفاداری کاربران نسبت به برند مورد نظر
  • افزایش شناخت و آگاهی کاربران
  • جذب سریع اعتماد کاربران
  • بهبود تجربه کاربری در طول زمان
  • افزایش اعتبار شغل مورد نظر

اگر هدف اصلی شما رسیدن به موفقیت زیاد و استفاده از تمامی مزیت‌های برندینگ است، می‌بایست قبل از هر نکته‌ای با نیاز و تمامی دغدغه‌های مشتریان خود در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین خدمات را در کمترین زمان به آن‌ها ارائه دهید. موفقیت یک سازمان زمانی قطعی است که بتواند هویت برند خود را با در نظر گرفتن سلیقه مخاطب طراحی و اجرا نماید. 

همانطور که در قسمت‌های قبل ذکر شد، هویت بصری شامل دو نوع، سازمانی و برند می‌شود که مهمترین عامل در طراحی هویت سازمانی، طراحی هویت بصری متناسب با نیاز مخاطب و البته طرز تفکر آن است. توجه به سن مخاطب اعم از کودک، نوجوان و…، جنسیت، نوع نیاز و سلیقه از مهمترین عناصر در طراحی این موضوع محسوب می‌شود. 

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، خدمات طراحی سایت،خدمات سئو وبسایت  ، خدمات طراحی گرافیک و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

 

هویت بصری برند شامل چیست؟ 

به صورت کلی می‌توان گفت که هدف نهایی استفاده از تمامی عناصر هویت بصری در اصل به‌وجود آوردن یک تصویر کاملا واحد در ذهن کاربر از کسب‌و‌کار‌ مورد نظر است. بیشترین استفاده این نوع ابزار، در انواع تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که امروزه بسیار مفید واقع شده است. 

از جمله مهمترین اقلام هویت بصری یک برند عبارت است از: 

  • طراحی داخلی و خارجی فضای کار به صورت کامل
  • طراحی کلی لباس‌هایی که توسط کارمندان و افراد فعال در این حوزه پوشیده می‌شود. 
  • انواع ابزار‌های مهم بازاریابی مانند بروشور، وب سایت و…
  • لوگو یا همان نماد کلی از هویت و برند کسب‌و‌کار‌
  • لوازم‌التحریر مانند سربرگ، پاکت، انواع کارت‌های ویزیت و …
  • انواع محصولات فروخته شده و نحوه بسته‌بندی آن برای ارسال به مشتری

تاثیر طراحی لوگو در هویت بصری چیست؟ 

امروزه به منظور ثبت یک کسب‌و‌کار‌ در ذهن مشتری، روش‌های بسیاری وجود دارد که تاثیرگذار‌ترین و مهمترین آن‌ها طراحی لوگو متناسب با شغل مورد نظر است. در اصل می‌توان گفت که لوگو که با نام آرم نیز شناخته می‌شود، نوعی نماد است که سبب متمایز شدن آن شغل از دیگر رقبا می‌شود. 

تصویر کلی یک لوگو می‌تواند شامل یک تصویر، نوشته و یا ترکیبی از تصویر و متن باشد که این نکته بستگی به سلیقه طراح متفاوت است. منحصر بفرد بودن لوگو هر سازمان بسیار اهمیت دارد، چرا که سبب محبوبیا و شناخته شدن سریع آن در بین مخاطبان می‌شود. خوب است بدانید که سادگی هر چه بیشتر یک لوگو در محبوب بودن، به یاد ماندن در ذهن مخاطب، تشخیص سریع و آسان‌تر تاثیر بیشتری دارد. البته یک لوگو باید قابلیت نمایش انواع ارزش‌های شغل مورد نظر را نیز به همراه داشته باشد. 

هویت بصری شامل چیست؟
هویت بصری شامل چیست؟

مهمترین تفاوت لوگو و هویت بصری

شاید برای شما جالب باشد که برخی افراد از تفاوت بین هویت بصری، برند و لوگو غافل هستند و نمی‌دانند که هر یک از آن‌ها مرز مشخص و جداگانه‌ای دارند. هر یک از این موارد نقش و وظایف متفاوتی را در مشاغل بر عهده دارند که هدف نهایی تمامی آن‌ها واحد است. 

به‌وجود آوردن یک تصویر کلی و واحد در ذهن مخاطب از مهمترین اهداف لوگو، هویت و برند است. در ادامه یک تعریف کلی از این سه مورد ارائه خواهیم داد تا تمامی افراد با ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا شوند. 

  • برند

به تمامی تصاویر و ایده‌هایی که در زمان تفکر درباره یک نوع محصول خاص اعم از پوشاک، کالا و خدمات یا هر نوع فعالیت مربوط به یک شرکت به ذهن افراد وارد می‌شود، برند می‌گویند. 

  • هویت بصری

هویت بصری برند به تمامی بخش‌های آشکار و ابزاری که سبب به‌وجود آمدن انواع تصاویر و یک نوع ذهنیت مخصوص و ویژه از برند در ذهن افراد می‌شود، می‌گویند. 

  • لوگو

به نمادی گرافیکی که به شکل‌های مختلف اعم از علامت، نوشتار، تصویر و ترکیبی از این موارد تولید می‌شود، لوگو گفته می‌شود که در ثابت ماندن ذهن افراد تاثیر ویژه‌ای دارد. 

چه عواملی سبب موفقیت در طراحی هویت بصری می‌شود؟ 

برخی کارآفرینان و سازمان‌ها پس از آگاهی از اهمیت هویت بصری و تمامی مزیت‌های آن شروع به سفارش انواع طرح‌های بصری می‌کنند بدون آنکه از مراحل آن به طور کامل آگاه باشند. تاثیرگذاری هر چه بیشتر در طراحی هویت بصری، نیازمند در نظر گرفتن و رعایت کردن انواع فاکتور‌‌ها است. 

مهمترین عوامل موفقیت در طراحی هویت بصری عبارت است از: 

  • منحصر بفرد و متفاوت 

جذب سریع افراد و همچنین متمایز بودن از سایر سازمان‌ها و رقبا از نشانه‌های مهم متفاوت بودن این مورد است. 

  • ساده و فراموش نشدن سریع از ذهن

به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و از هیچ نوع پیچیدگی نیز برخوردار نباشد تا به راحتی و سریع در ذهن باقی بماند. 

  • برخورداری از انعطاف و مقیاس‌پذیری بالا

امکان توسعه آن در آینده بدون هیچ نوع محدودیتی فراهم باشد. 

  • کاربرد‌ آسان 

استفاده از تمامی عناصر آن ساده و آسان باشد. 

  • پیوسته و انسجام یافته

هر یک از بخش‌های طراحی  بصری می‌بایست پیوسته باشند.

Rate this post
Telegram
WhatsApp
LinkedIn
Email
آخرین مقالات