آژانس دیجیتال مارکتینگ بهنما

چگونه از گرافیک کسب درآمد کنیم

در این مقاله می‌خوانید

کسب درآمد از گرافیک یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است که موردتوجه بسیاری از علاقه‌مندان به هنر گرافیک بوده و افراد زیادی با فعالیت در شرکت‌های چاپ و تبلیغات و یا به‌صورت اینترنتی از این طریق درآمد‌زایی می‌کنند. این حرفه به‌عنوان یکی از مشاغل پر‌درآمد و بسیار محبوب به‌ویژه در میان جوانان شناخته می‌شود. به‌طوری‌که بسیاری از افراد با صرف کمترین هزینه و تنها با داشتن لوازم اولیه‌ای مانند یک سیستم کامپیوتری، اینترنت پرسرعت و نرم‌افزار‌های طراحی، موفق به کسب درآمد‌های قابل‌توجهی از این طریق شده‌اند. چرا‌که امروزه و با توجه به گسترش فعالیت‌های اینترنتی، کمتر وب‌سایتی را می‌توان یافت که برای معرفی خود به لوگو و یا بنر نیازی نداشته باشند. همین دلیل، برای افرادی که علاقه‌مند به کسب درآمد از طریق گرافیک هستند، کافیست تا با وارد شدن به این عرصه، مهارت‌های خود را به نمایش گذاشته و درآمد خوبی داشته باشند. به همین منظور در این مطلب، قصد داریم نحوه کسب درآمد از گرافیک با طراحی لوگو و بنر را موردبررسی قرار بدهیم.

 

آینده شغلی طراحی لوگو و بنر 

در مقدمه نیز اشاره کردیم که با توجه به ضرورت طراحی بنر‌های تبلیغاتی و لوگو برای اکثر مشاغل و شرکت‌ها به‌ویژه، وب‌سایت‌های مختلف و از آنجایی‌ که فعالیت بسیاری از آن‌ها، عملاً وابسته به این آیتم‌ها است، طراحی و کسب درآمد از این طریق بسیار با‌اهمیت و نتیجه‌بخش خواهد بود. به همین دلیل افراد مسلط به گرافیک می‌توانند به‌عنوان یک شغل مستقل با درآمدزایی خوب به آن نگاه کنند. لذا همه افرادی که از دانش و تجربه کافی درزمینهٔ طراحی و گرافیک برخوردار هستند می‌توانند با فراهم نمودن امکانات اولیه مانند یک سیستم لپ‌تاپ و چند نرم‌افزار، درآمد بالایی را تجربه کنند و جایگاه خوب و مطمئنی در جامعه به‌دست آورند.

کسب درآمد از گرافیک با طراحی لوگو و بنر

راه‌های کسب درآمد از گرافیک 

برای گرفتن سفارش کار و طراحی لوگو و بنر روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در این زمینه می‌توان درآمدزایی داشت. این روش‌ها عبارتند از:

۱- طراحی و راه‌اندازی یک وب‌سایت طراحی 

نخستین پیشنهاد، طراحی یک وب‌سایت تخصصی و تلاش برای معرفی برند خودتان در بستر اینترنت است. به‌این‌ترتیب می‌توانید تمامی نمونه کار‌ها و طراحی‌های خود اعم از لوگو، بنر، پوستر، قالب وب‌سایت و مواردی از این قبیل را در معرض دید مشتریان قرار دهید و کسب درآمد از گرافیک را تجربه کنید. توجه داشته باشید که شاخص‌ترین کار‌ها و طراحی‌های خود را در وب‌سایتتان قرار دهید. زیرا نمونه‌های بی‌کیفیت و ضعیف باعث بی‌اعتمادی مشتری و از دست دادن سفارش می‌شود. در این راستا، استفاده از روش‌های نوین تبلیغات مانند تولید محتوای سئو شده برای افزایش ترافیک سایت، بسیار سودمند خواهند بود. به‌این‌ترتیب، با قرار گرفتن در رتبه بالای فهرست جستجوی گوگل و جلب اعتماد بازدید‌کنندگان در فضای اینترنت، مخاطبان هدفمند بیشتری به سایت شما سرازیر می‌شوند.

۲- فعالیت در رسانه‌های اجتماعی 

پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و یا پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام، بهترین زمینه برای معرفی خود، ارائه تخصص و گرفتن سفارش از مشتریان است. در‌واقع شما می‌توانید با ایجاد یک پیج اینستاگرامی یا یک کانال تلگرامی، نمونه‌های طراحی خود را در معرض دید قرار داده و از این طریق بازاریابی کنید. البته علاوه‌بر کسب درآمد از گرافیک این امکان وجود دارد که با افزایش تعداد کاربران خود در این رسانه‌های مجازی، از طریق تبلیغات و معرفی پیج‌های دیگر نیز درآمد‌زایی داشته باشید. شایان‌ذکر است، رسیدن به این هدف، مستلزم تولید محتوای مناسب و مرتبط با نوع فعالیت شما خواهد بود.

۳- فعالیت در شرکت‌های بزرگ از طریق دورکاری

طراحی بنر و لوگو را می‌توان ازجمله مشاغل دورکار دانست که امکان فعالیت در شرکت‌های متعدد را برای شما به وجود می‌آورد. به‌همین منظور می‌توانید با شرکت‌های بزرگ و فعال درزمینهٔ تبلیغات و بازاریابی و یا وب‌سایت‌های معتبر اینترنتی به‌صورت دورکار، همکاری داشته باشید و سفارشات آن‌ها را انجام دهید. به‌این‌ترتیب بدون صرف زمان و هزینه رفت‌وآمد، به‌راحتی در منزل می‌توانید کار کنید. ضمناً کسب درآمد از گرافیک به‌صورت دورکاری به شما این فرصت را می‌دهد که هم‌زمان با چند شرکت یا وب‌سایت مختلف همکاری داشته باشید و با گرفتن سفارش‌های جانبی از راه‌های دیگر، درآمد خود را بیشتر کنید.

۴- از طریق سایت‌های فریلنسری

ثبت‌نام در سایت‌های فریلنسری نیز یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری برای طراحی بنر و لوگو است. در‌واقع این وب‌سایت‌ها، واسطه‌ای میان شما و مشتریان هستند که پروژه‌های مختلف را با هزینه‌های متنوع به شما پیشنهاد می‌دهند و در صورت تمایل می‌توانید با آن‌ها همکاری داشته باشید. بنابراین با معرفی شما به مشاغل و کارفرمایان مختلف، قادر به کسب درآمد از گرافیک و طراحی لوگو و بنر خواهید بود.

کسب درآمد از گرافیک با طراحی لوگو و بنر

ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم برای طراحی لوگو و بنر

فعالیت در عرصه گرافیک و طراحی بنر و لوگو، مستلزم توانایی هنری و درهم آمیختن تکنیک‌های فنی و ایده‌های ذهنی خواهد بود. البته علاوه بر ذوق و خلاقیت، داشتن برخی ویژگی‌ها و مهارت‌ها نیز برای کسب درآمد از گرافیک الزامی است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

تسلط به نرم‌افزار‌های گرافیکی

در وهله نخست اگر خواهان کسب درآمد از طریق طراحی بنر‌های تبلیغاتی و یا لوگو هستید، بایستی به نرم‌افزار‌های طراحی و گرافیک مانند فتوشاپ، کورل، ایلستریتور و… نیز مسلط باشید. البته باید دقت داشت که علاوه‌بر تسلط کافی به ابزار‌های طراحی، کیفیت بالای کار و بهره‌مندی از توانایی‌های فنی نیز لازمه موفقیت در این حرفه است. به همین دلیل اولین اقدام برای کسب درآمد از طراحی، گذراندن دوره‌های آموزشی به‌صورت کامل و حرفه‌ای و توانایی پیاده‌سازی ایده‌های کارفرمایان است.

آشنایی با تبلیغات

آشنایی با تبلیغات یکی دیگر از ویژگی‌ها و مهارت‌های موردنیاز برای کسب درآمد از گرافیک است. در این راستا منابع آموزشی زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان دانش و توانایی خود را برای حضور در بازار کار افزایش داد. 

ایده پردازی و اجتناب از کپی‌برداری

اجتناب از کپی‌برداری یکی دیگر از شاخصه‌های مهم افرادی است که تصمیم به فعالیت در این عرصه دارند. چرا‌که امروزه باوجود دسترسی راحت همه افراد به اینترنت، خیلی زود می‌توان طراحی‌های کپی را از اصل تشخیص داد. به همین منظور می‌توانید با مشاهده طرح‌های متنوع و الهام گرفتن از آن‌ها، ایده‌هایی تازه و به‌روز را برای مشتریان خود پیاده کنید.

توانایی مذاکره برای گرفتن پروژه

یک قابلیت مهم دیگر برای کسب درآمد از گرافیک که افراد برخوردار از آن، عملاً برگ برنده را در دست دارند، توانایی بازاریابی و گرفتن پروژه‌های کاری است. شما به‌عنوان یک گرافیست باید بدانید چطور با یک شرکت یا کارفرما مذاکره کنید و حتی نحوه بودجه‌بندی یا عقد قرارداد را نیز بلد باشید. 

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما ارائه دهنده خدمات بازاریابی اینستاگرام ، خدمات دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال برندینگ ، طراحی هویت بصری ، طراحی سایت اختصاصی ،خدمات سئو وبسایت و… با تیم متخصص می باشد برای شروع همکاری با بهنما از طریق راه های ارتباطی اقدام نمایید.

۵/۵ – (۲ امتیاز)

نوشته چگونه از گرافیک کسب درآمد کنیم اولین بار در مجله بهنما. پدیدار شد.

Rate this post
Telegram
WhatsApp
LinkedIn
Email
آخرین مقالات